Служба новомученицам Евдокии, Дарии, Дарии и Марии Пузинским

На ма́лей вече́рни

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1:

Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, / в ро́дех христиа́нских чудоде́йствуяй/ и но́выя избра́нники Своя́ явля́яй. / Зрим бо уго́дниц Бо́жиих:/новому́чениц Евдоки́ю, Да́рию, ину́ю Да́рию и Мари́ю, / за Христа́ пострада́вших/ и дерзнове́ние к Нему́ иму́щих// испроси́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Венча́лися есте́ неувяда́емыми венцы́/ от руки́ Вседержи́теля Бо́га, / му́ченицы всехва́льныя, / зло́бу врага́ терпе́нием и моли́твою победи́вшия. / Сего́ ра́ди усе́рдно вас мо́лим:/ помози́те нам по́двигом до́брым подвиза́тися// и ве́ру правосла́вную соблюсти́.

Живу́щия по сме́рти, му́ченицы прехва́льныя, / посеща́ете всех, притека́ющих к моще́м ва́шим, / от лю́тых страсте́й и бед избавля́ете, / исцеле́ния же моли́твами ва́шими подае́те/ и спаса́ете от де́монскаго нахожде́ния,/ прося́ще Бо́га дарова́ти прегреше́ний проще́ние// чту́щим святу́ю па́мять ва́шу.

А́гницы слове́сныя/ лю́тым му́кам пре́даны, Боже́ственною благода́тию укрепи́стеся;/ те́мже, мучи́телей преще́ния му́жественне посрами́вша, // в Черто́г Жениха́ Христа́ внидо́сте, всесла́вныя.

Сла́ва, глас 6:

Днесь наста́ ве́лие торжество́/ в земли́ Нижегоро́дстей/ и во всей Це́ркви Ру́сстей, / прославля́ются бо му́ченицы добропобе́дныя, /житие́м чи́стым Бо́гу угоди́вшия. / Ны́не же, Христу́ предстоя́ща, / мо́лятся о нас приле́жно, // любо́вию соверша́ющих све́тлое их торжество́.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен.

На стихо́вне стихи́ры, глас 7:

Лик новособра́нный:/ добропобе́дных Евдоки́ю, Да́рию, Да́рию и Мари́ю, / му́чениц Госпо́дних, / любо́вию Христо́вою связу́емых, /пе́сньми восхва́лим, мучениколю́бцев собра́ние, / с ве́рою к ним взыва́юще:/ от вся́кия изба́вите нас беды́ и ну́жды, / всечестны́я страда́лицы, // и моли́теся о спасе́нии душ на́ших.

Стих: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, // Бог Изра́илев.

Всехва́льныя му́ченицы, / Це́ркве но́вое утвержде́ние, / ве́рных похвало́, безбо́жных посрамле́ние, / словеса́ Спа́совы де́лом соверши́вшия/ и многоразли́чными страда́нии Ца́рство Бо́жие восхи́тившия, // моли́теся о спасе́нии душ на́ших.

Стих: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, //удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.

По́двигу дре́вних отце́в поревнова́вша/ и преподо́бным ма́терем в ве́ре подража́вша, /Христа́ ра́ди подвиза́стеся тве́рдо, / И́же, укрепи́ немощно́е ва́ше естество́/ и обогати́в дарова́нии Ду́ха, / призва́ к му́ченическому по́двигу// во спасе́ние душ ва́ших.

Сла́ва, глас 8:

Всевы́шний Влады́ко, / в Тро́ице сла́вимый и покланя́емый, / уще́дри ны мольба́ми му́чениц, / обагре́нии кро́вными украси́вшихся, / пред мучи́тели дерзнове́нно Тя испове́давших, / Еди́наго И́стиннаго Бо́га всех, // И́же вчера́ и днесь То́йже, и во ве́ки.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен.

Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни.

 

На вели́цей вече́рни

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 8:

О, пресла́внаго чудесе́! / Днесь новому́ченицы прославля́ются/ и пре́лести мрак разгоня́ется, / ве́ра христиа́нская возвыша́ется/и коле́блется нече́стие,/ ра́дуются ве́рнии и пра́здник составля́ют,/ вопию́ще Христу́ Бо́гу://му́чеников похвала́ и побе́да Ты еси́, Всеси́льне.

Ве́лий еси́, Го́споди, и чу́дна дела́ Твоя́! /Род ве́рных ны́не торжеству́ет:/ новоявле́нныя страстоте́рпицы Евдоки́я, Да́рия, Да́рия и Мари́я, / я́же немощны́ми телесы́, / си́лою же Всемогу́щаго Бо́га укрепля́емы, / кре́пце му́ки претерпе́ша. / Те́мже о них Тебе́ вопие́м:// страда́льцев похвала́ и побе́да Ты еси́, Всеси́льне.

Глас 6:

От ю́ности за́поведем Бо́жиим внима́ла еси́, / чистоту́ духо́вную усе́рдно храня́щи, / и путь юро́дства избра́ла еси́, блаже́нная ма́ти Евдоки́е, / в годи́ну же лю́тую, я́ко наста́вница му́драя, мно́гия ду́ши к Бо́гу обрати́ла еси́. / Ны́не, на Небесе́х в ра́дости непреста́нной пребыва́ющи, // воспева́еши воскре́сшаго Христа́.

Просла́вим днесь други́нь ве́рных, / приснопа́мятную Да́рию, / ве́лию подви́жницу, ду́хом ко Го́споду пламене́вшую, / и другу́ю Да́рию, / моли́тву Иису́сову непреста́нно твори́вшую/ и псалмы́ по вся дни воспева́вшую, / и Мари́ю смире́нную, / смерть безстра́шно прие́мшую. / Сия́ четы́ри, же́нским немощны́м естество́м/ полки́ де́монския му́жески на земли́ победи́вша, / то́чат исцеле́ний струи́// и укрепля́ют сердца́ ве́рных.

Сла́ва, глас 5:

Все мирско́е отложи́вша пристра́стие, / благу́ю же часть избра́вша, / ма́тери на́ша Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е, / в воздержа́нии и моли́твах, / бде́нии и поще́нии усе́рдно подвиза́лися есте́/ и сосу́ди чи́стии Свята́го Ду́ха яви́лися есте́. / Те́мже, неизрече́нных чуде́с дар от Бо́га прие́мша, / моли́теся неосла́бно ко Го́споду/ мир дарова́ти земли́ Ру́сстей// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Догма́тик.

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния три.

Проро́чества Иса́иина чте́ние (глава́ 43):

Та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ вси язы́цы собра́шася вку́пе и соберу́тся кня́зи от них, / кто возвести́т сия́в них?/ Или́, я́же от нача́ла, кто слы́шана сотвори́т вам?/ Да приведу́т свиде́тели своя́ и оправдя́тся,/ и да услы́шат, и да реку́т и́стину./ Бу́дите Ми свиде́тели, и Аз Свиде́тель, глаго́лет Госпо́дь Бог,/ и О́трок, Его́же избра́х,/ да позна́ете и ве́руете Ми,/ и разуме́ете, я́ко Аз есмь;/ пре́жде Мене́ не бысть ин бог и по Мне не бу́дет./ Аз есмь Бог, и несть, ра́зве Мене́, спаса́яй./ Аз возвести́х и спасо́х,/ уничижи́х, и не бе в вас чу́ждий./ Вы Мне свиде́тели, и Аз Госпо́дь Бог./ И еще́ от нача́ла Аз есмь,/ и несть от рук Мои́х избавля́яй;/ сотворю́, и кто отврати́т то?/ Си́це глаго́лет Госпо́дь Бог,// избавля́яй вас Святы́й Изра́илев.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние,/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И, вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я́ и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я́./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́// и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние

(главы́ 5 и 6):

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда их,/ и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни,/ зане́ десни́цею покры́ет я́ и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем – суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый – преподо́бие,/ поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на намере́ние полетя́т,/ и от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды./ Вознегоду́ет на них вода́ морска́я,/ ре́ки же потопя́т я́ на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы/ и, я́ко ви́хор, разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, судии́ конце́в земли́./ Внуши́те, держа́щии мно́жества/ и гордя́щиися о наро́дех язы́ков,/ я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам// и си́ла от Вы́шняго.

На лити́и стихи́ра хра́ма и святы́х, глас 6:

Все отложи́вша жите́йское томле́ние/ и сла́дость теку́щую презре́вша, / Крест взя́сте, я́ко и́го Боже́ственное, / и Христу́ после́довасте, / и к Небе́сному поко́ю чу́дно всели́стеся. / О подви́жницы и страда́лицы блаже́нныя,/ за Христа́ тридне́вная избие́ния и смерть претерпе́вшия,/ прииди́те посреде́ нас неви́димо,/ предначина́юща торжество́ и пе́ние,/ и сподобля́юща даро́в невеще́ственных// ваш пра́здник соверша́ющих светоле́пно.

Сла́ва, глас 4:

Кто изглаго́лет по́двиги и страда́ния ва́ша, / ма́тери блаже́нныя Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е? / Кто по достоя́нию восхва́лит по́стничество ва́ше и ску́дное житие́:/ моли́твы непреста́нныя и удруче́ние те́ла, / страсте́м противле́ние и всено́щное стоя́ние, / и́миже себе́ ко испове́данию ве́ры Христо́вы предугото́вили есте́? / Сего́ ра́ди венцы́ побе́дныя от Спа́са восприе́мша, / моли́теся приле́жно// о ве́рою чту́щих святу́ю па́мять ва́шу.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен.

На стихо́вне стихи́ры, глас 4:

Днесь, ве́рнии, стецы́теся/ и о́бщее торжество́ соста́вите:/ но́выя бо яви́шася му́ченицы, / дще́ри преподо́бнаго Серафи́ма нарече́нныя, / оби́тель Диве́евскую и доны́не незри́мо посеща́ющия// и моля́щияся о спасе́нии душ на́ших.

Стих: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, // Бог Изра́илев.

Ве́ры правосла́вныя и́стинныя храни́тельницы/ и уста́ва церко́внаго усе́рдныя блюсти́тельницы, / ве́лий глад послуша́ния ра́ди терпя́ща, / в телесе́х ва́ших Христа́ просла́вили есте́, / му́ченицы Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е, / же́стоко бо мучи́тели у́ды ва́ша сокруши́ша, / вы же избие́ния до́блественно претерпе́вша, / Бо́га да́же до сме́рти испове́дали есте́. // Того́ моли́те о спасе́нии душ на́ших.

Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, // Го́спода от исто́чник Изра́илевых.

С пострада́вшими Христа́ ра́ди, / на Небесе́х предстоя́щи, / му́ченице Евдоки́е сла́вная, / в со́нном виде́нии скорбя́щей деви́це глаго́лала еси́:/ плач свой преложи́ на ра́дость, / моли́тву Иису́сову в молча́нии твори́ непреста́нно, / аз бо посреде́ Иерусали́ма Го́рняго// молю́ся о спасе́нии душ ва́ших.

Сла́ва, глас 1:

Живу́ща по сме́рти, прехва́льныя, / посеща́ете вся, притека́ющия к моще́м ва́шим, / и от лю́тых страсте́й всегда́ покрыва́ете, / и от бед избавля́ете, / источа́ете же исцеле́ния/ и спаса́ете от де́монскаго нахожде́ния, / прося́ща Бо́га дарова́ти прегреше́ний проще́ние// чту́щим святу́ю па́мять ва́шу.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен.

Тропа́рь, глас 4:

Ца́рствия ра́ди Небе́снаго/ мир и вся я́же в ми́ре оста́вили есте́, / тесноту́ соверше́ннаго послуша́ния возлюби́вша, / ди́вныя подви́жницы и Христа́ ра́ди му́ченицы/ в годи́ну лю́тых испыта́ний в земли́ Нижегоро́дстей процве́тшия, / блаже́нныя ма́тери на́ша Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е, // моли́теся о спасе́нии душ на́ших.

 

На у́трени

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

От младе́нства Христу́ себе́ обручи́вши, му́ченице Евдоки́е, / посто́м, бде́нием и непреста́нною моли́твою/ дар прозре́ния и разсужде́ния духо́внаго стяжа́ла еси́, / те́мже и по кончи́не твое́й по́мощь и утеше́ние подае́ши// всем, чту́щим честна́я страда́ния твоя́.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Благода́рственно воспева́ти от се́рдца/ и приле́жно проси́ти Твоя́ ми́лости, Влады́чице, / раби́ Твои́ собра́шася, зову́ще и глаго́люще:/ Пресвята́я Де́во, / предвари́ и изба́ви нас от враг ви́димых и неви́димых и вся́каго преще́ния, // Ты бо еси́ на́ше заступле́ние.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

По́двигом жития́ своего́ му́ченицы Евдоки́я, Да́рия, Да́рия и Мари́я/ на лю́тую смерть себе́ предугото́виша/ и, тридне́вная избие́ния Христа́ ра́ди претерпе́вша, / на пого́сте убие́ны бы́ша. / На ме́сте же их погребе́ния мно́гая зна́мения яви́шася, // да утвердя́тся сердца́ в ве́ре Правосла́вней.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Прииди́те, лю́дие, / ублажи́м Засту́пницу Усе́рдную ро́да христиа́нскаго, / се бо предстои́т Престо́лу Царя́ Сла́вы/ и со слеза́ми мо́лит о земне́м уде́ле Свое́м./ С Не́юже вку́пе и собо́ри святы́х новому́чеников вопию́т немо́лчно:// Влады́ко Христе́, спаси́ зе́млю Ру́сскую.

Велича́ние:

Велича́ем вас, / святы́я му́ченицы Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е, / и чтим честна́я страда́ния ва́ша, // я́же за Христа́ претерпе́ли есте́.

Псало́м избра́нный: Бог нам прибе́жище и си́ла:

По полиеле́и седа́лен, глас 8:

Удиви́шася му́жеству ва́шему, страда́лицы, / ли́цы а́нгельстии и правосла́вных собо́ри:/ ка́ко в телеси́ немощне́м же́нстем стра́ждущия, / безпло́тныя враги́ си́лою Ду́ха победи́сте? / Те́мже благода́рственно о вас воспева́ют вси Пресвяту́ю Тро́ицу, // яви́вшую в после́дняя ле́та му́ченицы, дре́вним равноче́стныя.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Живу́щим, Госпоже́, рабо́м Твои́м в земно́й юдо́ли сей бу́ди Уте́шительница, / отходя́щим от ми́ра сего́ — Покрови́тельница/ и стоя́щим на Суди́ще стра́шнем Засту́пница яви́ся, // избавля́ющи осужде́ния Твои́м всемо́щным предста́тельством.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, // Бог Изра́илев. Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых.

Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Ма́рка, зача́ло 21.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Днесь па́мять му́чениц/ Евдоки́и, Да́рии, ины́я Да́рии и Мари́и соверша́юще, / досто́йно сих да ублажи́м./ Ты́я бо вои́стину, обнища́вша ду́хом, обогати́шася,/ кро́тки бы́вша, зе́млю кро́тких насле́доваша,/ пла́кавша, уте́шишася,/ алка́вша пра́вды, насы́тишася,/ ми́ловавша, поми́лованы бы́ша,/ чи́сты бы́вша се́рдцем, Бо́га, я́коже мо́щно, узре́ша,/ миротвори́вша, Боже́ственнаго сподо́бишася сыноположе́ния,/ гони́мы же и му́чимы пра́вды ра́ди,/ на Небесе́х ны́не веселя́тся и ра́дуются,/ и приле́жно мо́лятся Го́сподеви// поми́ловатися ду́шам на́шим.

Кано́н, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, // песнь Бо́гови воспева́юща.

Припе́в: Святы́я му́ченицы Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е, моли́те Бо́га о нас.

Духо́вный лик соста́вльше, ве́рнии, / сла́вныя страстоте́рпицы, я́ко свети́льники Це́ркве, озаря́ющия сердца́, пе́сньми почти́м, // ве́рою и любо́вию па́мять их соверша́юще.

Восхва́лим днесь четвери́цу сла́вную:/ блаже́нную Евдоки́ю, Да́рию, ину́ю Да́рию и Мари́ю,// подо́бниц дре́вним му́чеником по́двиги и страда́нии.

В ле́та, в ня́же огнь любве́ ко Христу́ уга́сл есть, / яви́стеся, му́ченицы до́блия. / Моли́теся, да огнь Боже́ственныя любве́// согре́ет охладева́ющая сердца́ на́ша.

Богоро́дичен: Пресвята́я Богоро́дице Де́во, /Ты, да́ры духо́вными от Пресвяты́я Тро́ицы па́че всех челове́к преиспо́лнена еси́;/ те́мже, благода́тию Твое́ю укрепля́еми, // умиле́нным се́рдцем ми́лости Твоя́ прославля́ем.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га, Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, // Еди́не Человеколю́бче.

Ди́вна есть, Христе́, держа́ва кре́пости Твоея́! / Се бо ны́нешний немощству́яй род Кресто́м Твои́м вооружи́ся// и си́лою Твое́ю си́льнаго зло́бою дре́вняго врага́ победи́.

Воспои́м вси Евдоки́ю ве́рную, / от младе́нства крест взе́мшую, подви́г юро́дства подъе́мшую, му́дрость же духо́вную стяжа́вшую // и путе́м а́нгельскаго жития́ еди́ному Жениху́ Небе́сному уневе́стившуюся.

Кро́тки и незло́бивы бы́вша во всем житии́ ва́шем, / послуша́нию во́льно навы́кли есте́, му́ченицы Да́рие, ина́я Да́рие и Мари́е, / сего́ ра́ди на Небесе́х обрели́ есте́ поко́й. // Моли́те Бо́га о душа́х на́ших.

Богоро́дичен: Жизнь ро́ждшая, Де́во Всенепоро́чная, / се́рдца моего́ стру́пы исцели́, // хода́тайствы Твои́ми, я́же к Сы́ну Твоему́, Богоблаже́нная.

Конда́к и и́кос предпра́зднства.

Седа́лен, святы́м, глас 8:

От трудо́в земны́х и страда́ний многови́дных/ крыла́ми ве́ры во оби́тели Небе́сныя возлете́ли есте́, ма́тери богоблаже́нныя, / иде́же Престо́лу Вседержи́теля предстои́те. / Того́ о нас моли́те// прегреше́ний оставле́ние дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Милосе́рдия су́щи исто́чник, / не лиши́ нас ми́лости Твоея́, Богоро́дице, / но с му́ченицами, в земли́ на́шей просия́вшими, Го́спода моли́/ свободи́ти нас от рабо́ты вра́жия// и утверди́ти во благоче́стии и чистоте́.

Песнь 4

Ирмо́с: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:// си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Во дни и нощи́ моли́твы творя́ща, / ни сна очи́ма, ни ве́ждома свои́ма дрема́ния не дава́ли есте́ отню́д, / хлад и глад во́льно претерпева́юща, му́ченицы сла́вныя. // Научи́те нас моли́тися приле́жно.

Ра́дующася, терпе́ли есте́ клеветы́ и поноше́ния от челове́к/ и разли́чная стреля́ния вра́жия Христа́ ра́ди, Жениха́ Своего́, // да любы́ Бо́жия в ми́ре сем гре́шнем возсия́ет.

Помы́сливши немощну́ю Евдоки́ю оста́вити, / деви́ца ю́ная в со́нном виде́нии сподо́бися зре́ти преподо́бнаго Серафи́ма, // и́же Евдоки́ю и служа́щих ей нарече́ дще́рьми свои́ми.

Богоро́дичен: Ико́ною И́верскою не то́чию Афо́н просвеща́ется, / но и ини́и гра́ди и ве́си освяща́ются/ и, чуде́сную по́мощь прие́млюще, / исто́чник утеше́ния в ней обрета́ют и вопию́т:// ра́дуйся, Блага́я Врата́рнице, две́ри ра́йския ве́рным отверза́ющая.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго, / но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х// пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Му́ченице Евдоки́е пресла́вная, / до ны́не просвеща́еши ду́ши челове́ческия Све́том благода́ти, тебе́ да́нныя, / те́мже и нас, любо́вию соверша́ющих всепра́зднственную па́мять твою́, // от бед и напа́стей изба́ви.

Жениха́ вре́меннаго не восхоте́вши зре́ти, му́ченице Да́рие, / избие́ние от сро́дник претерпе́ла еси́// и да́же до сме́рти еди́ному Го́споду дух горя́щий возноси́ла еси́.

В се́рдце свое́м хра́мину благоуха́нну сотво́рши, / и ты, му́ченице Да́рие, // о́браз и́стиннаго смире́ния и соверше́ннаго терпе́ния нам яви́ла еси́.

Святи́тель Никола́й трикра́ты яви́ся ти, му́ченице Мари́е сла́вная, / на по́двиг стра́нничества пе́рвее благословля́я, // по́слежде блаже́нней Евдоки́и послужи́ти повелева́я.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Присноде́во, злата́я кади́льнице, / в ню́же вложи́ся Небе́сный фимиа́м — Христо́с, // облагоуха́яй притека́ющих к Тебе́, Богоро́дице.

Песнь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на:// от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Четверочи́сленный страстоте́рпиц лик/ нам возсия́ от земли́ Нижегоро́дския, / я́ко зве́зды на тве́рди церко́вней, // ве́рныя просвеща́яй и пре́лести тьму разгоня́яй.

Боле́зней неисце́льных терпе́нием тве́рдым/ пе́рвее победи́ла еси́ страсте́й воста́ния, / последи́, пострада́вши крепча́йше, // низложи́ла еси́ злочести́вых держа́ву, Евдоки́е му́ченице.

Да восхва́лятся ны́не с Евдоки́ею Да́рия, ина́я Да́рия и Мари́я сла́вныя, / послуша́нием и терпе́нием тве́рдым просия́вшия, // Христо́ва виногра́да ро́зги добропло́дныя.

Богоро́дичен: Помо́щницу си́льну ве́дуще Тя, Всеблага́я, / моле́ние Тебе́ прино́сим от всея́ души́:/ вонми́ и услы́ши ны, Влады́чице, // и изба́ви вся́каго гне́ва и преще́ния Бо́жия рабы́ Твоя́.

Конда́к, глас 6:

Житие́м пра́ведным/ к досто́йному прия́тию му́ченичества себе́ угото́виша, / тридне́вная избие́ния и смерть претерпе́ли есте́, / неве́сты Христо́вы преди́вныя, / блаже́нныя Евдоки́е, Да́рие, ина́я Да́рие и Мари́е. / Ны́не, мно́гими чудесы́ и исцеле́нии просия́вша, / моли́теся приле́жно, // да спасе́т Госпо́дь ду́ши на́ша.

И́кос:

Прииди́те, мона́шествующих сосло́вие, / прииди́те, ве́ры Правосла́вныя рачи́телие, / прииди́те, празднолю́бцы, всяк во́зраст, / пе́сньми духо́вными похва́лим моли́твенницы на́ша:/ по́стников похвалу́, печа́льных утеше́ние, / неду́гующих посеще́ние/ и су́щим в беда́х ско́рое вспоможе́ние, / точа́щих всем исцеле́ния оби́льно/ и вся́кое проше́ние исполня́ющих. / И́мже ве́рно во-зопие́м:/ моли́теся приле́жно, // да спасе́т Госпо́дь ду́ши на́ша.

Песнь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:// отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Вои́стину побежде́н бысть ва́ми враг, / зе́млю и мо́ре хваля́йся низпрове́ргнути, / тверде́йшим адама́нта терпе́нием попра́сте того́, / Христа́ в себе́ иму́ща, непобеди́мыя, / Его́же воспева́ли есте́:// отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Беззако́ния лю́тая творя́ще, / подви́жниц Христо́вых безбо́жницы тща́хуся уби́ти, / ико́ны же святы́я нога́ми попира́ху, / оба́че от И́верския ико́ны Бо́жия Ма́тере свет возсия́ неизрече́нный всем ве́рным, пою́щим:// отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Тридне́вная избие́ния, поруга́ния, и злохуле́ния/ претерпе́ли есте́ му́жественне, страстоте́рпицы, / си́ми бо, я́ко зла́то, искуси́ вас Госпо́дь/ и, я́ко всесожже́ние ту́чно, прия́т. / Ему́же и воспева́ли есте́:// отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Бо́га Отца́ Дщи яви́лася еси́, Мари́е, / Сы́на же Ма́ти, Присноде́во, / Неве́ста же Ду́ха Свята́го, Пречи́стая,/ селе́ние Светонача́льныя Тро́ицы,// всего́ Божества́ храм одушевле́н.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, // лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Согла́сно, ве́рнии, му́чениц Мари́ю, Да́рию, ину́ю Да́рию с блаже́нною Евдоки́ею воспои́м, / я́ко низложи́тельниц врага́ и неве́ст Христо́вых, пою́щих:// вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Святы́я Та́йны Христо́вы в день кончи́ны сподо́билися есте́ прия́ти от руку́ иере́я Васи́лия/ и та́ко, от Го́спода укрепля́емы, му́жески на смерть потекли́ есте́, пою́ща:// вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Свы́ше назира́юща на соверша́ющих па́мять ва́шу, венцено́сицы сла́вныя, / хода́тайствуйте у Всевы́шняго Даропода́теля/ вре́менная и ве́чная блага́я нам, зову́щим:// вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Я́же Еди́на Невмести́маго прие́мши/ и ро́ждши Бо́га Сло́ва воплоще́на, // моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, // А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Влеко́мы на заколе́ние, мучи́телей вопроша́ху страстоте́рпицы:/ Христа́ испове́дахом Бо́га и тем лжу ва́шу обличи́хом, / за ко́е беззако́ние без суда́ хо́щете нас уби́ти? // Оба́че ны́не сла́вныя му́ченицы во сла́ве Небе́сней сия́ют.

Днесь земля́ Нижегоро́дская ва́шу па́мять пра́зднует:/ вы бо яви́стеся столпи́ и боже́ственная забра́ла, и утвержде́ние, // моли́твенницы и засту́пницы на́ша, богоблаже́нныя.

Триипоста́сный Бо́же наш, / но́вых му́чениц Твои́х прие́мый по́двиги и пресла́вно увенча́вый их, / тех предста́тельством спаси́ ра́бы Твоя́// и сподо́би ны ве́чно Твою́ держа́ву сла́вити.

Богоро́дичен: Приведи́, Де́во, к Сы́ну Твоему́ но́вых му́чениц лик четверочи́сленный/ и с ни́ми помоли́ся, / я́ко да, несвети́маго огня изба́вльшеся, // сподо́бимся Ца́рствия Небе́снаго.

Свети́лен: Приими́, Го́споди, но́выя му́ченицы, / Евдоки́ю блаже́нную, Да́рию, ину́ю Да́рию и Мари́ю, / я́ко же́ртву соверше́нную, я́ко благово́нный фимиа́м, я́ко ми́ро многоце́нное, // освяща́ющее и просвеща́ющее ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен:

Воспои́м днесь хвалы́ Пресвяте́й Мари́и Де́ве, / плоть взаимода́вшей Еди́ному от Святы́я Тро́ицы, от Нея́ челове́ком ро́ждшемуся. // Сего́ ра́ди велича́ем Ю́, я́ко Ма́терь Све́та и Богоро́дицу.

На хвали́тех стихи́ры, глас 6:

Прииди́те, мучениколю́бцы вси, / воспои́м новому́чениц Христо́вых, / Евдоки́ю, Да́рию, ину́ю Да́рию и Мари́ю, / сия́ бо яви́шася в после́дняя времена́, / сла́ва и похвала́ Це́ркве Ру́сския, / те́плыя предста́тельницы на́ша, / немощству́ющих вра́чеве изря́дныя, / скорбя́щих утеше́ние, // я́же мо́лятся, о е́же спасти́ся нам.

Прииди́те, безпло́тных ли́цы, / во пло́ти су́щим, спра́зднуйте нам/ в честне́й па́мяти страстоте́рпиц:/ сия́ бо, телеса́ нося́ща, / я́ко безпло́тныя, Христа́ ра́ди подвиза́шася/ и лю́тых мук не убоя́шася. / С ними́ же моли́теся, // о е́же спасти́ся нам.

Прииди́те, ве́рных мно́жества, / восхва́лим но́выя му́ченицы и а́гницы слове́сныя, / я́же от богобо́рных власте́й му́жески му́ки претерпе́вша, / те́плыя моли́твенницы пред Го́сподем яви́шася. / Ны́не нас подвиза́ют к сла́ве и хвале́нию Бо́га, / укре́пльшаго их немощно́е естество́/ и обогати́вшаго дарова́нии Ду́ха, // во спасе́ние душ на́ших.

Сла́ва, глас 8:

Ра́дуйся, пресла́вная Нижегоро́дская земле́, / лику́й, о Бо́зе торжеству́ющи, / тебе́ бо даде́ся многоце́нное сокро́вище, / лик четверочи́сленный новому́чениц, обогати́вших тя, / Евдоки́и, Да́рии, ины́я Да́рии и Мари́и, / я́же, предстоя́ща Престо́лу Влады́чню, / мо́лятся дарова́ти ми́рови мир// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен:

Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х/ и изба́ви нас// от вся́кия ну́жды и печа́ли.

На Литурги́и

Блаже́нны от кано́на предпра́зднства, песнь 3-я, и святы́х, песнь 6-я. Проки́мен, глас 4: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, // Бог Изра́илев. Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых. Апо́стол к Кори́нфяном, зача́ло 181. Аллилу́ия, глас 4: Терпя́ потерпе́х Го́спода и внят ми и услы́ша моли́тву мою́. Ева́нгелие от Ма́рка, зача́ло 21. Прича́стен: Ра́дуйтеся пра́веднии о Го́споде:

Моли́тва

О ди́вныя подви́жницы и засту́пницы на́ша, му́ченицы Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е, дре́вних му́ченик подража́тельницы и́стинныя, в тесноте́ послуша́ния без разсужде́ния, бде́ниих многотру́дных и посте́ изнури́тельнем пожи́вшия! Ны́не к вам прибега́ем и, к моще́м ва́шим припа́дающе, мо́лимся: о страстоте́рпицы святы́я, незло́бивыя а́гницы, свое́ю кро́вию Христа́ ра́ди обагре́нныя и жесто́кими преда́тели ве́ры тридне́вно му́чимыя и закла́нныя! О прозорли́вицы, мно́гия ду́ши от поги́бели ве́чныя исхи́тившия и о страда́ниих пре́жде кончи́ны от Го́спода извеще́нныя! О цели́тельницы и чудотво́рицы не то́кмо в земли́ Нижегоро́дстей, но и по всей земли́ Ру́сстей прославля́емыя! Не оста́вите нас во гресе́х и беззако́ниих поги́бнути, но помози́те в покая́нии и́стиннем житие́ на́ше сконча́ти и досто́йными яви́тися сла́вити Святу́ю Тро́ицу, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.